سئو فروشگاه اینترنتی با ابزارهای رایگان

معرفی 10+4 ابزار رایگان سئو برای فروشگاه آنلاین وبلاگ هاستیدا

افزونه رایگان Keyword Surfer کمک می‌کند تا حجم جست‌وجوی ماهانه و عبارات مرتبط با کلمات کلیدی را به ‌دست ‌آورید. با استفاده از ابزار Panguin Tool (ارائه‌شده توسط Barracuda Digital) به‌راحتی می‌توانید روند چگونگی تغییرات الگوریتم‌های گوگل را روی ترافیک سایت خود بررسی کنید و در صورت افت یا افزایش جایگاه‌های صفحات، به‌سرعت علت را پیدا کنید. یکی دیگر از ابزارهای بهبود عملکرد سایت است که به‌سرعت بخشیدن به سایت کمک می‌کند. در واقع این ابزار با کاهش فشار بر سرورها، بارگذاری را سریع‌تر می‌کند. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشند که شما از آن‌ها غافل باشید؛ لذا تحلیل و بررسی در این مسیر بسیار مهم است. در ضمن Soovle کاملاً رایگان بوده و هیچ نسخه تجاری یا پیشرفته‌ای ندارد.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما نمی‌توانید لوکیشن ایران را انتخاب کنید. با استفاده از ابزار Rich Results Test، امکان بررسی داده‌های ساختاریافته (اسکیما) را دارید. اطلاعات این ابزار با گزارش‌های سرچ کنسول مطابقت دارد و بررسی وضعیت داده‌های ساختاریافته را در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ فراهم می‌کند. ابزار Siteliner به دلیل بررسی کامل صفحات سایت، می‌تواند محتوای صفحات سایت را آنالیز کند و گزارش مبنی بر درصد مطالب تکراری را به شما ارائه دهد. همچنین مواردی مانند نسبت متن به کدهای HTML در صفحه، اندازه حجم صفحه، زمان بارگذاری صفحه و تعداد کلمات هر صفحه برای یک URL خاص بررسی می‌شود.

اگر بخواهیم چند قابلیت‌ yoast seo را نام ببریم باید به مواردی مانند بهینه‌کردن صفحات برای Indexing، بهینه‌سازی و پیشنهاد کلمات کلیدی، ایجاد نقشه سایت به‌صورت خودکار، بهینه‌سازی محتوای صفحه و مدیریت ریدایرکت‌ها اشاره کنیم. با توجه به اینکه بخش زیادی از ترافیک وب در دنیای امروز را دستگاه‌های موبایل تشکیل می‌دهند، طبیعی است که گوگل رسپانسیو بودن سایت‌ها را یک عامل مهم در رتبه‌بندی آن‌ها در نظر بگیرید. گوگل از طرفی احتمال ایندکس شدن سایت‌ها را بر همین مبنا قرار می‌دهد. Google mobile friendly test یکی از ابزارهای رایگان سئو است که این شرکت در اختیار کاربران گذاشته است تا وضعیت سایت خود را برای نمایش روی دستگاه‌های موبایل و رسپانسیو بودنش بررسی کنند. یکی از اقدامات بسیار مهمی که زمان بهینه‌سازی سایت خود باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است.

در این صورت، ۲۵ روز طول می‌کشد تا گوگل کل صفحات را کرال کند و این زمان زیادی است! حالا فرض کنید همین وب‌سایت با پیاده‌سازی تکنیک‌هایی که پایین‌تر آن‌ها را می‌بینید، کرال باجت را به ۱۰۰۰ صفحه در روز برساند و کل وب‌سایت را در ۱۰ روز کرال کند. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت بودجه خزش این وب‌سایت بسیار مطلوب است.بودجه خزش (Crawl Budget)، تعیین می‌کند که گوگل چه‌قدر برای صفحات ما ارزش قائل است و چه‌قدر منابع را به آن اختصاص داده‌است. میزان این منابع، تعداد صفحاتی را مشخص می‌کند که ربات‌های گوگل (Googlebot) در یک بازه زمانی می‌خزد. این خزش یا کاوش، پیش‌نیاز ایندکس شدن (Indexing) صفحات در پایگاه‌داده گوگل و بعد رتبه‌بندی آن‌ها است. پیاده‌سازی چند تکنیک و اجتناب از چند اشتباه، می‌تواند کرال باجت را افزایش داده و سرعت رتبه‌بندی را نیز بالا ببرد.

Google Search Console یا همان گوگل وبمستر یکی از ابزارهای ضروری برای بررسی و بهینه‌سازی عملکرد سایت در موتور جستجوی گوگل است. گرچه این ابزار از سوی گوگل ارائه شده، نسخه فارسی آن در ایران نیز استفاده گسترده‌ای دارد. با استفاده از گوگل وبمستر، می‌توان مشکلات فنی سایت را شناسایی کرد، عملکرد آن را ارزیابی نمود و به بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک کرد. یکی دیگر از بخش‌هایی که توسط Site Auditor بررسی می‌شود، وضعیت بک لینک‌های سایت است. این ابزار، اطلاعات مفیدی درباره بک لینک‌های وب‌سایت شما و رقبایتان ارائه می‌دهد.

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت داده پردازی فراتک می باشد.

با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. ربات‌ها با خواندن این فایل، بررسی می‌کند که آیا این URL مجوز خزیدن دارن یا خیر. اینستاگرام هر چند یک بستر حرفه‌ای برای فروش نیست اما یکی از پر بازدید ترین و محبوب ترین اپ‌های اجتماعی در بین کاربران است. این ابزار برای کشف ایده‌های کلیدی غیرقابل پیش‌بینی از جنبه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، طبق Google Trends، حتی اگر «وکیل شخصی مجرب» محبوب‌ترین جستجو در اکثر شهرهای ایالات متحده باشد، در تنسی و نیومکزیکو، "وکیل مدافع شخصی"، بهتر بهینه شده است.

این افزونه رایگان به راحتی روی مرورگر نصب شده و با هر بار کار کردن روی گوگل این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. در مورد سئو هم می توان به موارد مختلفی اشاره کرد و هر کسی ایده های خود را در این رابطه دارد، اما آنچه که مسلم است، این است که سئو دو بخش اساسی دارد. اولین بخش از سئو استراتژی شما می باشد که باید بر اساس قواعدی که گوگل از آنها خوشش می آید عمل کنید. در واقع اگر بخواهیم بهتر این موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم که هر چیزی که کاربران گوگل را به آنچه که می خواهند برساند مفید خواهد بود. بخش دوم که بعد از تعیین استراتژی لازم است به سراغ آن بروید این است که متوجه شوید آیا کاری که انجام داده اید درست بوده است و یا اینکه باید تغییر جهت هایی را در سایت خود داشته باشید.

در خیلی از موارد شما به صورت دستی می توانید سایت خود را در کلمات کلیدی بیشتری نسبت به آنچه که SEMRush می گوید در گوگل ببینید. ابزار دیگری که می توان به عنوان یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو ارائه شود گوگل آنالیتیکس است که در خیلی از موارد به عنوان یکی از ابزارهای اصلی و اولین ابزاری که شما بادی به سراغ آن بروید ارائه می شود. در واقع آنالیتیکس یک امکان حرفه ای برای تحلیل رفتار کاربران در سایت شما به شما ارائه خواهد کرد. شما در گوگل سرچ کنسول می توانید وضعیت رشد سئوی خود را در بازه های زمانی مختلف به صورت مقایسه ای روی یک نمودار مشاهده کنید. به عنوان مثال، سرچ کنسول گوگل، اطلاعاتی در مورد میانگین نرخ کلیک برای صفحات یک سایت، میانگین رتبه در نتایج جستجو و تعداد کلیک‌ها و بازدیدهایی که یک صفحه دریافت کرده است را ارائه می‌دهد. این اطلاعات می‌توانند به متخصصان سئو کمک کنند تا صفحاتی که نیاز به بهبود دارند را یافته یا استراتژی‌های سئوی خود را بهبود ببخشند.

فاکتور سرعت را می توان یکی از مهمترین فاکتور ها در محاسبه رتبه سایت در نظر گرفت که آن را می تواند به سئوی تکنیکال و همینطور هاست شما ربط داد و باید گفت که از مهمترین موارد در سئو به حساب می آید. یکی از مهمترین ابتکاراتی که این ابزار ایجاد کرده است معیار هایی به نام Page Authority و Site Authority است که اعتبار سایت و صفحه را مشخص می کند و معیار های متفاوتی دارد. این دو معیار از اصلی ترین موارد برای بررسی قدرت یک سایت و یک صفحه به شمار می روند. یکی دیگر از ابزارهایی که می توان به عنوان بهترین ابزارهای تحلیلی در زمره ابزارهای رایگان سئو قرار بگیرد و خدمات خوبی را برای ما ارائه کند ابزار MOZ می باشد. این ابزار حرفه ای یکی از بهترین و اصلی ترین موارد در زمینه سئو به شمار می رود که هم گزارش های رایگان را به شما ارائه می کند و هم با استفاده MOZ PRO می توانید از خدمات آن به صورت حرفه ای و پرمیوم استفاده کنید.

بزرگترین کمک seo chat به جامعه ی خود، اطلاع رسانی از آخرین اخبار سئو و بروزرسانی های موتورهای جستجو در راستای بهینه سازی است؛ با این کار تغییرات الگوریتم در دنیای سئو را به جامعه ی متخصص خود عرضه می دارد. مقالات سئو چت، بینش هایی در مورد تحولات صنعت، تغییرات الگوریتمی و به روز رسانی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و … ارائه می دهد. مطلع ماندن در مورد این به روز رسانی ها برای بهینه سازی وب سایت ها و انطباق با شیوه های در حال تحول SEO بسیار مهم است. Browseo، ابزاریست مبتنی بر وب که دیدگاهی منحصر به فرد در تفسیر و مشاهده ی صفحات وب، به وبمستران ارائه می دهد. این ابزار این امکان را فراهم می کند که وب سایت خود را از نگاه یک موتور جستجو ببینید. این ابزار مثل یک موتور جستجو، وقتی یک صفحه ی سایت را مورد بررسی قرار می دهد، بر متون HTML خالص متمرکز است و به کمک این ابزار می توانید اسکلت ساختار وب سایت خود را با نگاه عمیق تری تحلیل و درک کنید.

اگر با ابزار تحقیق کلمات کلیدی شگفت انگیز Moz آشنا نیستید ، باید امتحان کنید. همچنین می توانید داده های CTR را با استفاده از کلید واژه معروف دشواری مشکل Moz دریافت کنید. حساب جامعه رایگان Moz به شما امکان دسترسی به 10 سؤال در ماه را می دهد ، با هر درخواست به معنای واقعی کلمه حداکثر 1000 پیشنهاد کلمه کلیدی به همراه تجزیه و تحلیل SERP ارائه می شود. تصور انجام SEO مدرن، بدون دسترسی به داده های موجود در سرچ کنسول Google، دشوار است. این ابزار قابل اطمینانی برای اطلاعاتی در مورد چگونگی گرال شدن و رتبه های شما در گوگل است.

هر کسب و کار یا هر هدفی که دارید، اولویت را با کلمات کلیدی بگذارید و از این ابزارها برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. اما Google Correlate به شما کمک می‌کند که به لیست کلمات کلیدی خود از یک زاویه جدید و غیر منتظره نگاه کنید، این ابزار شناسایی کلماتی که نوسانات فصلی آن با کلید واژه‌های اصلی شما مرتبط است را انجام می‌دهد. رقابت در بعضی از کلمات کلیدی بسیار زیاد است و زمانی که نتوانید از نهایت قدرت سئو خود بهره ببرید باید از این ابزار استفاده کنید و با پرداخت هزینه، خود را به صفحه اول گوگل ببرید. البته این موضوع تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که شما سر کیسه را شل نگه دارید. یعنی به محض این که شارژ شما به پایان برسد و تعداد نمایش‌های مورد نظر صورت گیرد، لینک شما از صفحه اول برداشته خواهد شد.

برای مثال، جی‌تی‌متریکس به شما می‌گوید که تصاویر شما چقدر بزرگ هستند، کدهای شما چقدر بهینه شده‌اند و آیا از کش استفاده می‌کنید یا خیر! با رفع این مشکلات، می‌توانید سرعت بارگذاری سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش داده و تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. یک سایت رایگان از گوگل که به شما امکان می‌دهد محبوبیت و روند جستجوی عبارات و موضوعات مختلف را در طول زمان و در مناطق مختلف دنیا مشاهده کنید. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.

استفاده از تصاویر محل کار و شرکت تان می تواند به تکمیل پروفایل شما کمک کند. هزاران ابزار سئو رایگان از جملهAnswer the Public و Ubersuggest و Google Analtyics وجود دارند. البته در نسخه های رایگان شان برخی از امکانات را ارائه می دهند اما اگر بخواهید به تمامی امکانات این ابزارها دسترسی پیدا کنید باید اشتراک پولی آنها را داشته باشید. همانطور که مشخص است، موتورهای جستجو سایت شما را بسیار متفاوت از شما می بینند. BROWSEO نوعی دید اشعه ایکس به شما ارائه می دهد همان دیدی که موتورهای جستجو نسبت به سایت شما دارند!

Screaming Frog SEO Spider  یک نرم افزار کاربردی و محبوب در دنیای سئو است که به صورت رایگان و پولی ارائه می‌شود. این ابزار با شبیه‌سازی ربات‌های خزنده گوگل، به سرعت و دقت تمام صفحات وبسایت شما را بررسی می‌کند و اطلاعات ارزشمندی در مورد هر صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله ویژگی‌های کلیدی این نرم افزار می‌توان به شناسایی انواع خطاهای سئو، بررسی لینک‌های داخلی و خارجی، آنالیز محتوای صفحات و اندازه‌گیری سرعت بارگذاری صفحات اشاره کرد. یکی از عوامل کلیدی در پیشرفت سایت، بهینه‌سازی و سئو است که برای موفقیت در آن، به بررسی و آنالیز وضعیت مداوم و روزانه وب‌سایت و وضعیت سئویی آن نیاز است. با این مقاله از مجله آموزشی ایران نوین همراه باشید تا با 20 تا از بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای رایگان سئو آشنا شوید.

خوشبختانه، می‌توانید از Screaming Frog برای شناسایی سریع صفحات با محتوای تکراری استفاده کنید. علاوه بر این، Google Trends دارای ویژگی است که به شما امکان می دهد 2 یا چند موضوع را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین به شما کمک می کند تشخیص دهید که برای کدام موضوع علاقمندان بیشتری به جستجو وجود دارد. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری کسب کنید، به بخش «علاقه بر اساس منطقه فرعی» بروید تا ببینید که عبارت جستجو در مکان‌های مختلف چقدر محبوب است. ببینید نتایج در دو دستگاه تلفن همراه مختلف چگونه به نظر می رسند… در کنار هم.

در نسخه رایگان Similar web می‌توانید 5 سایت را بررسی کنید اما برای بررسی سایت‌های بیشتر باید نسخه پرو داشته باشید. مثلاً برای مشاهده انواع کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل، تبلیغات کلمات کلیدی، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و غیره تنها کافی‌ست با کلیک روی قسمت داده‎ها، ترافیک سایت را بررسی کنید. سنجش موفقیت هر برندی در میزان لید نرچرینگ و یکی از بهترین ابزارها برای بهینه سازی نرخ تبدیل، بخش (Conversions) سایت است. در این بخش می‌توانید بررسی کنید که چه تعدادی از کاربران سایت به مشتری تبدیل شده‌اند. سلام، خیلی خوب بود که ابزارهای ایرانی معرفی کردید، هر سایتی میریم ابزار خارجی معرفی میکنن و قابل استفاده هم نیست.من این ابزارهایی که گفتید رو رفتم بررسی کردم و میخوام تجربه ام رو بگم. همینطور این ابزار به شما اجازه می‌دهد «نقشه سایت» را به گوگل معرفی کنید، به آن  بگویید کدام صفحات‌تان را زودتر بررسی کند و به طور کلی در بعضی موارد با این موتور جستجو ارتباط برقرار کنید.

همینطور شما می توانید از نکاتی که این ابزار برای بهبود سرعت سایت به شما می دهد استفاده کنید. ماز یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین و جامع‌ترین ابزارهای سئو در دنیاست که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را بهینه کنید و رفته رفته کلمات کلیدی آن را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر بیاورید. فرآیند خزیدن به شناسایی مسائل و فرصت های بهینه سازی وب سایت کمک می کند. Remove’em، ابزاری آنلاین است که به سئوکاران و بازاریابان دیجیتال در شناسایی و حذف بک لینک های بی کیفیت کمک می کند. این ابزار با تهیه ی گزارشی از در شناسایی تنوع و برجستگی Anchor Text ها و همچنین مواردی که به علت زیاد بهینه شدن سایت شما را دچار ریسک می کند، به شما کمک می کند تا پروفایل لینک وب سایت خود را بهبود ببخشید.

این نوع طراحی باعث می‌شود که محتوا، تصاویر و اجزای سایت به‌طور بهینه در دستگاه‌های مختلف نماش داده شده و به تجربه کاربری بهتر کمک می‎کند. در بخش جذب (Acquisition) نیز می‌توانید ترافیک ورودی کاربران و شیوه جذب هر یک از آن‌ها به سایت را بررسی کنید. تا جایی‌که خیلی مواقع رقابت بین شما و رقبا بر اساس سرعت سایت‌تان خواهد بود! با توجه به همین، اهمیت زیادی دارد که از یک ابزار آنالیز سرعت سایت به‌شکل دائم استفاده کنید. این ابزار بدون هیچ دشواری خاصی، به شما اجازه می‌دهد از یک کلمه تعداد بسیار زیادی کلمه جدید پیدا کنید.

مثلاً می‌توانید به تفکیک هر عبارت، صفحه، کشور، وسیله‌جستجو نوع جستجو و تاریخ بدانید چقدر بازدید و کلیک گرفته‌اید، رتبه شما در گوگل چند است و نرخ کلیک سایت شما چگونه است. تگ‌ها به‌صورت کلی قطعه کدی هستند که شما در HTML یا جاوا اسکریپت سایت خود اضافه می‌کنید تا داده‌های خاصی را برای شما به‌دست آورند. برای مثال، اگر شما بخواهید بدانید که کاربر چه مقدار از صفحه را اسکرول کرده یا از بین چند دکمه CTA کدام را انتخاب کرده است، نیاز دارید تا تگ‌هایی را برای ردیابی این اطلاعات در سایت خود قرار دهید. برای بررسی این دیتاها هم باید از ابزارهای گوگل آنالیتیکس یا گوگل ادوردز استفاده کنید. با کمک ابزار Mobile-First Index Tool می‌توانید نحوه نمایش سایت خود را در نسخه‌ دسکتاپ و موبایل مقایسه کنید.

به عنوان مثال، یکی از سؤالاتی که این ابزار به ما نشان داد این بود که “کلمه کلیدی خوب چیست؟”. و همچنین تعداد انگشت شماری سوال دریافت کردیم که ارتباط نزدیکی با سوال اصلی داشتند. بنابراین اگر کلمه کلیدی ای پیدا کردید که دارای LPS بالای 50 باشد، می دانید که برای رتبه بندی برای آن عبارت باید یک لینک سازی جدی انجام دهید. این ویژگی اساساً به شما می گوید که چند لینک برای رتبه بندی آن کلمه کلیدی نیاز دارید. اما سایت شما را برای مواردی که به طور غیرمستقیم بر سئو تاثیر می گذارند، مانند سرعت بارگذاری و امنیت سایت ، تجزیه و تحلیل می کند.

دسته‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به دسته‌بندی موضوعی خاصی بپردازید که برای کسب ‌و کارتان مهم است. به جای اینکه کلمات کلیدی را از بین ببرید، از مشتریان خود می‌پرسید که چگونه شما را آنلاین جستجو می‌کنند. این بدان معنی است که شما می توانید بلافاصله داده ها را بدون نیاز به انجام کاری تجزیه و تحلیل کنید. قبل از این ابزار، برای یافتن این صفحات باید به صورت دستی حساب گوگل آنالیتیکس خود را بررسی می‌کردید. Animalz Revive به شما کمک می‌کند محتوای قدیمی‌تری را در سایت خود پیدا کنید که نیاز به به‌روزرسانی، ارتقا… یا هر دو دارد.

با تعریف این تگ، گوگل همچنان صفحه را خزش می‌کند؛ اما وقتی به تگ noindex می‌رسد، تصمیم می‌گیرد آن را ایندکس نکند. این یعنی Crawl Budget صرف بررسی صفحه شده، اما خروجی خاصی (مانند ایندکس شدن) ندارد. اما اگر صفحه‌ای را در Robots.txt مسدود کنید، گوگل آن صفحه را نمی‌خزد. ممکن است در فرایند بهینه‌سازی سایت خود عادت‌هایی داشته باشید که باعث هدر رفتن بودجه خزش شود. بین ایندکس شدن صفحه و رتبه‌بندی آن، مراحل واکشی اطلاعات (Fetch Data) و ارسال اطلاعات (Send Data) هم وجود دارد. طی این مراحل، اطلاعات برای بهبود رتبه‌بندی، دوباره از مرحله ایندکس بازیابی شده و اطلاعات جدید به سیستم فرستاده می‌شود.

ابزارهای رایگان سئو برای تست سرعت سایت به صورت دوره‌ای، به شما کمک می‌کند تا وبسایتی سریع‌تر و کارآمدتر داشته باشید. با بهبود سرعت سایت، می‌توانید تجربه کاربری را افزایش داده، نرخ پرش را کاهش داده و در نهایت، رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید. خوشبختانه، پلتفرم‌های متنوعی برای تست و بهبود سرعت سایت وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کرده و برای بهبود آن اقدام کنید. سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو به فرآیندی می گویند که رتبه وب سایت را در صفحه نتایج گوگل بهبود می دهد و سبب ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتری برای وب سایت شما خواهد شد. ابزار SEOquake به‌عنوان یکی از بهترین ابزار رایگان سئو شناخته شده است و روی کروم شما به‌شکل افزونه نصب می‌شود. با استفاده از آن می‌توانید اطلاعاتی، مانند رتبه صفحه، قدمت سایت، آخرین به‌روزرسانی و بسیاری از پارامترهای دیگر سئویی را چک کنید.

همچنین مشکلات دسترس‌پذیری سایت خود را متوجه خواهید شد تا افراد با ناتوانی‌های جسمی بهتر به آن دسترسی داشته باشند. ایران فاندر آژانس تخصصی بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است.این مرکز با 10 سال سابقه دیجیتال مارکتینگ، در جهت افزایش فروش اینترنتی کسب و کارها در ایران فعالیت می‌کند. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ امیدوارم از خواندن این پست وبلاگ لذت ببرید. ابزارهای رایگان دیگری که برای شما مفید بوده اند، کدامند؟ ابزارهای زیادی هست که ما در اینجا ذکر نکرده ایم. شما می توانید با این ابزارهای رایگان سئو که تعدادی از آنها بسیار قدرتمند هستند، کارتان را شروع کنید. اگر در کار سئو جدی هستید، برای به دست آوردن ابزار مناسب باید هزینه کنید.

یا ابزارهایی که برای ساخت سوشیال سیگنال (لایک و کامنت و... در شبکه های اجتماعی) استفاده می‌شوند. در هر حال اگر نظر و تجربه من را بخواهید، از این ابزارها استفاده نکنید چون احتمالا قرار است به خاطر آنها گوگل حسابی جریمه‌تان کنند. ببینید، اگر فلسفه سئو را درک کرده باشید، می‌دانید که اصلا این سوال با ذات سئو که انجام یک‌سری تکنیک دستی است، هم‌خوانی ندارد. اما خب یک‌سری ابزار در سطح وب معرفی می‌شوند که سازندگان یا فروشندگان‌شان ادعا می‌کنند به کمک آنها قدرت سئوی سایت‌تان به طور خودکار بالا می‌رود. اگر بخواهم با توجه به حقوق کپی رایت صحبت کنم، خب قطعا باید با همان قیمت بسیار بالا هر کدام که دوست داشتید را بخرید. اما اگر کمی محدودیت‌ها و مشکلات را هم ببینم، می‌توانم پیشنهاد استفاده از سایت‌های واسط را بدهم.

در این خصوص باید گفت که این ابزارها بی تقصیر بوده و عموم آنها نمی توانند ترافیک اینترنت ایران را به صورت کامل ارزیابی کنند و نتایج را اعلام کنند. این موضوع توسط خیلی از این سرویس ها هم عنوان شده و در صورتی که کشوری که مورد نظر سئو کار می باشد در فهرست کشور های تحریم شده باشد این ابزارها کارایی خود را از دست خواهند داد و با اطلاعات غلط به شما راهنمایی می کنند. پی‌پینگ یکی از سرویس‌های ایرانی ارسال پیامک تبلیغاتی است که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با هزینه‌ای اندک، پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی خود را به‌صورت انبوه برای مشتریان ارسال کنند. این ابزار به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که نیاز به ارتباط مستمر با مشتریان دارند، بسیار مناسب است. استفاده از پی‌پینگ برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند و رشد فروش کمک کند. همچنین در سمت راست نتیجه جستجو، اطلاعات مفصلی از "کلمات کلیدی مرتبط" و "هچنین افراد برای این جستجو می‌کنند" را به نمایش می‌گذارند.

بسیاری از مردم درک نمی کنند که Ahrefs یک چک لیست بک لینک رایگان ارائه می دهد، اما آنها این کار را انجام می دهند، و این بسیار خوب است. این تعداد محدودیت های تعدادی در مقایسه با ابزار پرداختی تمام عیار آنها دارد. به عنوان مثال، شما به 100 پیوند محدود می شوید، و نمی توانید با پیشوند یا پوشه جستجو کنید ، اما برای آن دسته از بررسی های لینک سریع مفید است ، یا اگر با بودجه محکم SEO را انجام می دهید، سودمند است. یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای سئو ایرانی است که برای ارزیابی صفحات سایت و جایگاه کلمات کلیدی طراحی شده است. ابزارهای بررسی رقبا ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها هستند تا بتوانند عملکرد خود را نسبت به رقبا ارزیابی کنند و استراتژی‌های خود را بهبود بخشند.

در واقع در سطح وب فارسی سایت‌هایی هستند که اکانت این ابزارها را خریداری کرده و با قیمت پایین‌تر و به ریال، به تعداد زیادی از ایرانی‌ها واگذارشان می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید با قیمت بسیار پایین‌تر از آن‌ها استفاده کنید. برای پیدا کردن‌شان هم کافی است در گوگل برای خرید هر ابزار جستجو کنید. یوست سئو محبوب‌ترین افزونه سئو در جهان است که تا امروز بیشتر از 5 میلیون بار نصب داشته. این افزونه در 2 نسخه رایگان با قابلیت‌های اندک و غیر رایگان با قابلیت‌های بیشتر منتشر شده.

در نتیجه برای انجام دقیق و سریع این فرآیندها، استفاده از ابزار گوگل برای سئو سایت امری ضروری است. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. بله، بودجه خزش بالاتر، صفحات را سریع‌تر ایندکس و رتبه‌بندی می‌کند و استراتژی‌های سئو را زودتر به نتیجه می‌رساند. گزارش «Overview» مربوط به Site Audit، تمام داده‌هایی را خلاصه می‌کند که ربات‌ها در طول خزش جمع‌آوری کرده‌است. ابزارک «Crawled Pages» نیز تعداد صفحات کرال‌شده و صفحات بدون مشکل و مشکل‌دار را نشان می‌دهد.

در کنار گوگل سرچ کنسول که بالاتر دیدید، SEMrush و Ahrefs نیز از بهترین ابزارهای آمارگیری بودجه خزش است. لینک‌های شکسته (Broken Links)، به لینک‌هایی گفته می‌شود که مقصد آن‌ها یک صفحه مشکل‌دار (اغلب با ارور 404) است و دنبال‌کردن آن‌ها هیچ ارزشی ندارد. از طرفی وجود این لینک‎ها در یک صفحه، آن را در نظر گوگل بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینک‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید. در کل می توان گفت که این ابزارهای رایگان سئو ارائه شده می توانند چهار رکن اصلی که برای تحلیل سئو به آنها نیاز دارید را برای شما فراهم کرده و مجموعه اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار خواهد داد. ShortPixel همچنین به شما امکان می دهد URL خود را وارد کنید تا بتواند سایت شما را تجزیه و تحلیل کند و تصاویری را که می یابد را بهینه کند.

این ابزار رایگان سرعت صفحه یک سایت را روی دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ بررسی می‌کند. این ابزار پس از آنکه آدرس سایت مورد نظرتان را در آن وارد کردید، به عملکرد لود آن صفحه یا سایت امتیازی از 0 تا 100 می‌دهد. همچنین به شما می‌گوید طبق شاخص‌های مختلف، لود آن سایت دقیقا چقدر طول می‌کشد و پیشنهادهایی نیز برای بهبود سرعت یک صفحه می‌دهد. توجه کنید که اگر برایتان کسب رتبه در موتورهای جستجویی مانند بینگ و یاندکس مهم است، آن‌ها نیز سرچ کنسول خود را دارند. یکی دیگر از ابزار هایی که می تواند برای شما کار پیدا کردن کلمات کلیدی و همینطور Long Tale ها را انجام دهد Soovle نام دارد که یکی از مهمترین و اصلی ترین اب ابزارهای رایگان سئوها در سطح جهانی می باشد. هر چند که این ابزار در فارسی کمی ضعیف بوده است اما باز هم امکانات خوبی را به شما می دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری